Port Macquarie and Coffs Harbour - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu Port Macquarie and Coffs Harbour - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu

Port Macquarie and Coffs Harbour

Blijf op de hoogte en volg Irene

15 Februari 2014 | Australië, Port Macquarie

Woensdag 12 februari heel vroeg in de ochtend alles weer in mijn backpack gestopt (lijkt wel of hij nu al voller wordt..), en afscheid genomen van Sydney. Wel met het idee dat ik hier weer terugkom, maar toch, m'n eerste Australische thuishaven verlaten en toen ging het rondreizen echt beginnen!

Om 7 uur in de morgen vertrok de bus al. Meteen een leuk Nederlands meisje ontmoet die ook naar Port Macquarie ging en in hetzelfde hostel verbleef, heel toevallig en erg gezellig. Aangekomen in Port Macquarie werden we meteen aangesproken door mensen van hostels, eerst dachten we dat ze ons hostel overnachtingen wilde verkopen maar toen we zeiden dat we al geboekt hadden bleek dat ze ons alleen maar op wachtte om gratis naar het hostel te brengen met een busje, luxe!

Het hostel, Ozzie Pozzie, was echt een goede keus. Het zag eruit als een soort mini resort, met zwembadje, spelletjes hal, vogeltuin, bioscoop, ruime keuken en veel zitplaatsjes. Ik zal wat foto's toevoegen.

De eerste middag een lange wandeling gemaakt naar het koala hospital, helaas was het voederen en verzorgen van de koala's al voorbij toen we aankwamen maar nog wel wat mooie foto's kunnen maken. Op de terugweg meteen boodschapjes gedaan en een hollandse maaltjid gekookt: aardappeltjes, broccoli en hamburgers, mjammie! De verpakkingen van vlees en aardappels zijn te groot voor 1 persoon dus dit soort maaltijden maak ik alleen als ik samen eet. Als ik alleen ben wordt het al gauw pasta of maaltijd salade.

De volgende dag een fiets gehuurd en Port Macquarie rond gefiets. Een leuk, nog redelijk groot plaatsje met een mooi park waar een wandelpad doorheen is gelegd, maar wij vonden dat we daar ook prima op konden fietsen. Af en toe moesten we de fietsen even een trap op tillen en goed opletten op de bochten want het pad ging ook over water zonder een hekje aan de zijkant.

Eind van de dag moest ik alleen weer verder in de bus. M'n volgende stop was Coffs Harbour, een bijna nog grotere plaats dan Port Macquarie, en net zo leuk. De eerste dag heb ik weer een fiets gehuurd en door de stad gefietst. Halverwege kwam ik de Clog Barn tegen. Een camping van Nederlandse eigenaren, die een miniatuur madurodam hadden gemaakt met hollandse huisje en een winkeltje hadden met klompen, Delfs blauwe prulletjes en nederlands eten. Heerlijk broodje hollandse kroket gegeten als lunch :)

Ik had een folder gezien van een art studio met erg mooie schilderijen, en aangezien het weer ging regenen gauw hierheen gefietst. De art studio was van een echt australische man. Hij liet me al zijn schilderijen zien en daarna heb ik nog een uur staan kletsen over mijn reis en Australie. Hij waarschuwde me nogmaals dat als ik meer naar noorden ga ik moet gaan opletten op spinnen in me schoenen voor ik ze aan doe, en slangen als ik door gras heen loop. Hij voegde er nog aan toe: " ga niet in een rivier zwemmen, hoe mooi het er ook uit ziet, de krokodillen zijn er echt! Tenzij een gids zegt dat het kan en er veel mensen bij zijn". Hahah fijn.. geeft me echt moed!

In de avond kwam het nederlandse meisje van Port Macqurie ook aan in Coffs Harbour. Vandaag zijn we samen wezen kanoen langs de rivier, erg mooi tussen de bomen die helemaal in het water groeien, maar wel zwaar! Morgen spierpijn vrees ik. Daarna wilden we nog body boarden in de zee maar de plek waar je mag zwemmen in de zee was erg ver lopen, en aangezien mijn bus over 2 uurtjes alweer gaat hebben we dat maar niet gedaan. Had ik nu mooi even tijd om dit te typen :)

Volgende stop is Byron Bay waar maandag m'n eerste surf les gepland staat! :) Jeej!

Bye xxx

  • 15 Februari 2014 - 10:47

    Yvonne:

    Heel erg leuk om te lezen Irene !
    Vergeet niet de prachtige lighthouse walk te doen, ontzettend mooi :) als je tijd het op dinsdag avond naar Artsfactory, als je daar niet verblijft gewoon naar binnen lopen alsof je dat wel doet en eigen drankje meenemen ;) genoeg te doen daar, geniet ervan en heeeel veel plezier !
    Veel liefs Yvonne !

  • 15 Februari 2014 - 18:58

    Bianca:

    Oh die spinnen en slangen! Ben benieuwd naar hoe je het surfen vindt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 6073

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 22 Januari 2015

Australie-NZ-2014

Landen bezocht: