Australia part 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu Australia part 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu

Australia part 2

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 November 2014 | Australië, Cairns

Hello everybody in Holland! Mijn reis door Australia is hervat en dus is het weer tijd voor een reisverslag :D

Afgelopen maanden zijn ge-wel-dig geweest! De drie maanden die ik op de Cattle Station Kroombit zou werken hebben me zoveel gebracht en gelukkig gemaakt dat ik heb besloten langer te blijven toen ze me een baan aanboden. Vier extra maanden als een cowgirl en geen moment spijt gehad van die beslissing.

Wat ik zoal heb gedaan? Paardgereden, paardgereden, paardgereden, koeien en geiten gemusteerd (te paard). Brumbies, de wilde paarden van Australia getraind, m'n eigen wilde paard ingebroken, getemt en zadelmak gemaakt. Tourguide gespeeld voor toeristen die wilde paardrijden of een quad tour wilde doen. Koeien gedraft, gechipt, gebrand, hoorns genkipt en getest of ze zwanger zijn. Toeristen leren whip cracken, bush dansen, geiten lasso'en en klei duif schieten. Gejaagd, kippen geslacht, geiten geschoten zien worden en helpen fileren. Heel veel steak gegeten, rond gehangen in de bar, geholpen met de administratie en financien van het bedrijf, vrienden gemaakt over de hele wereld en zoveel gelachen!

Genoeg over Kroombit, alle andere ervaringen deel ik graag zodra ik terug ben in Nederland :) Maar eerst het tweede gedeelte van mijn reis.

Vanuit Kroombit ben ik voor 1 nachtje naar Townsville, als tussenstop voor een tweedaagse trip naar Magnetic Island. Maggie Island is prachtig. Zoveel groen, verschillende planten, helder blauw water en ze hebben de grootste variatie aan vogels op zo'n klein gebied in Australia. Ik heb veel gewandeld, een mooie rit te paard gemaakt en gezwommen met me paard in de zee. Eigenlijk kun je op deze hoogte in Australie niet in de zee zwemmen vanwege de giftige jellyfish, maar met een prachtig niet passend wetsuit mochten we de zee in.
In m'n hostel op Maggie Island hadden ze verschillende dieren die je kon vasthouden waaronder een slang. Eindelijk een echte levende slang om me nek gehad :)

Na Maggie Island was een nog een korte trip (7 uur) naar Cairns, wat mijn eindstop is op de oostkust. Cairns is een party toeristen stad, erg gezellig met de andere backpackers, maar ik heb nog niet veel Australiers ontmoet. Gister een leuke dag tour gedaan door de Atherton Tablehands rainforest. Veel watergevallen gezien en prachtige natuur. Heerlijke dag gehad, en leuk om zoveel verschil te zien in natuur en omgeving van waar ik zeven maanden ben geweest.

Vandaag is m'n laaste dagje in Cairns voor nu, morgen vlieg ik naar het Red Centre van Australia: Alice Springs. Een ander soort ' outback' in de woestijn om te ontdekken. Zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 6062

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 22 Januari 2015

Australie-NZ-2014

Landen bezocht: