Whitsunday islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu Whitsunday islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu

Whitsunday islands

Blijf op de hoogte en volg Irene

10 April 2014 | Australië, Airlie Beach

Daar ben ik weer! Alweer een geweldige tour gehad. Dit keer geen 4 wheel jeep, geiten en viezigheid, maar heel veel water en vissen! Afgelopen 3 dagen op een catamaran doorgebracht en rond de Whitsunday island gevaren, super mooi gebied in het Great Barrier Reef! De boot, Tongarra genaamd, vertrok vanuit Airlie Beach, een fancy stadje met veel restaurantjes, clubs. travel agency's en een mooie lagoon. De eerste dag enkel gevaren rond de mooie eilanden. De zee was overdag al redelijk wild en de boot danste op en neer op het water. Een aantal mensen waren binnen 2 uur compleet zeeziek, maar ik had gelukkig nergens last van want in de avond na het eten gingen we nog twee uur varen om de volgende morgen tijd te besparen. Deze twee uur waren super spannend, de golven waren zo hoog dat ze constant over het dek heen sloegen, nergens was meer een droog plekje en de boot wiebelde alle kanten op!

Aangekomen in een baai was het water gelukkig rustiger want ook slapen deden we op de boot. Aangezien het een catamaran was, was er niet genoeg plek in de boot en daarom sliepen we met zijn allen op dek. Er werd wel een zeil gespannen voor eventuele regen dus helaas geen sterren kunnen zien vanuit me bed, maar als ik naar de andere kant van de boot liep had ik geen zaklamp nodig omdat het zo werd verlicht door de maan en de hemel was wit van de sterren! Prachtig!

De volgende dag gingen we in de ochtend naar White Haven Beach, de bekendste van de Whitsunday Islands. Ondanks dat we wat bewolking hadden was het water heel helder blauw en de stranden zijn wit en het zand is super zacht. Vanuit dit strand gezwommen in een warme zee tussen de stingrays (dat gevaarlijke beest dat Steve Irwin het leven heeft gekost), maar gelukkig kwamen ze niet dichterbij dan 1, 5m.

In de middag naar een andere baai gevaren waar we konden snorkelen tussen de vissen, toch beetje eng idee dat de grond onder je zo diep is en je dus geen idee hebt wat er onder je zwemt! Maar wel heel mooie vissen en turtles gezien. Daarna naar een koraalrif gegaan en over het koraal gesnorkeld. Helaas was een gedeelte aangetast door een cycloon die 2 jaar geleden rond deze plek raaste.

De tweede avond op de boot was party avond. We moesten allemaal verkleden en rare spelletjes doen. Erg gelachen, maar daarna niet al te laat gaan slapen want de volgende ochtend moesten we om 6 uur op voor een ochtend duik. Dit keer in een gebied waar meer koraal was, en hier konden we de vissen voeren. Ze eten letterlijk uit je hand, leuke ervaring.

Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar Airlie Beach. Eigenlijk zou dit al mijn laatste meerdaagse tour in Australie zijn geweest, maar.. voor de mensen die het nog niet hebben gehoord: begin volgende week ga ik terug naar de Kroombit Cattle Station om daar 3 maanden te werken als cowgirl! Jiieehaa!

• 10 April 2014 - 08:24

Mona:

Hoi Irene.

Geweldig om je reisverslag te lezen. Wat ben jij lekker aan het genieten.
    Ik word er wel een beetje jaloers van.
    Veel plezier nog.