Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu

Eerste week

Blijf op de hoogte en volg Irene

10 Februari 2014 | Australië, Sydney

Na 11 uur in een krap vliegtuig stoeltje, 2 uur op Hong Kong airport voor een overstap, weer 9 uur in een krap vliegtuig stoeltje, 100 keer tassen controle en een vriendelijke douane check in Australie, stap ik dan eindelijk om 9 uur s' avonds het warme zomer weer van Sydney in. Heerlijk!

Helaas is het om 9 uur al hartstikke donker hier, dus tijdens de auto rit van 45 minuten ( ook na meer dan een uur rijden zou je nog steeds in Sydney zijn, het is Zo groot!) weinig kunnen zien. Tijdens de reis voelde ik me al ziek en de eerste twee dagen beroerd in hostel gelegen met maaggriep.. Gelukkig voelde het wel vakantie achtig. De eerste ochtend dat ik wakker werd dat ik buiten apen te horen. Natuurlijk waren dat geen apen maar het leek echt zo. Ik hoorde later van iemand dat het de Kookaburra vogel is. Die maakt een lachend apen geluid, hahah. Zo werd ik elke ochtend gewekt afgelopen week. Leuk!

Mijn eerste hostel was in Manly, een wijk in Noord Sydney, vanaf hier gaat een ferry direct naar Cirqular Quay, het meest toeristisch gedeelte van Sydney. Na 3 dagen kon ik eindelijk deze oversteek maken.
Prachtig! Als je aankomt varen zie je langszaam steeds meer van de hoge torens boven de bergen uit komen, en zodra je om de berg heen vaart zie je het opera house en de harbour bridge voor je met daar achter de hoge torens van de skyline van Sydney! Eindelijk voel ik me alsof ik er ECHT ben.

De stad is mooi, het is schoon en je kan uren rondlopen en genoeg zien. Maar wat het meest opvalt is de vriendelijkheid van de mensen. Als je staat te wachten, om je heen te kijken of gewoon op de ferry zit, komen australische mensen met je praten. Ze tonen interesse in je reis, stellen vragen en geven tips waar je heen zou kunnen en wat je echt moet zien. Ik heb nog geen australische ontmoet die niet verliefd leek op zijn eigen land :) En ik snap het volkomen, ik ben na deze week ook helemaal om!

Eergister op bezoek geweest bij kennissen van vrienden van mijn vader en zijn vreindin. Super gastvrij ontvangen, en daardoor ook de buitenwijken van Sydney gezien. Was een uur met de trein erheen! Zij wonen aan de voet van de blue mountains, dus had ik alvast een voorproefje voor m'n tour van gister. Met de bus een aantal mooie plekken van de blue mountains gezien en s'middags een wandeling gemaakt door de bergen. Onbeschrijflijk mooi!

Het is teveel om alles wat ik zie en wat mijn indrukken zijn hier te beschrijven.. Ik denk na deze eerste week al dat ik een boek zou kunnen schrijven over australie! hahah
Ik zal proberen af en toe wat leuke ervaringen en verhalen van mijn reis hier met jullie te delen zodat jullie een beetje kunnen meegenieten van dit prachtige land! :)

See ya mates!

  • 10 Februari 2014 - 09:10

    José Visser:

    Wist natuurlijk al heel veel maar super leuk om nog eens te lezen, smaakt naar meer lieve schat alsof ik met je meereis en met je mee kan genieten. love you mum :)pas me graag aan:)

  • 10 Februari 2014 - 09:27

    Leana:

    Super leuk ireen! Nu gaat het backpacken pas echt beginnen!! Have fun!! Love u xx

  • 10 Februari 2014 - 10:35

    Anneke:

    Wat heerlijk om te lezen Irene.
    Jammer dat je ziek begonnen bent, maar zoals het lijkt….weet je daar al niks meer van.
    Wat maak je al veel mee in een week.
    Laat staan in vier maanden!!!
    Ik kijk uit naar je volgend verslag.
    Geniet!

  • 13 Februari 2014 - 08:43

    Iboyca & Manon:

    Hi mate,

    Super om te lezen dat je het nu al zo naar je zin hebt! Je zal ons vast niet heel erg missen (klein beetje misschien?). We kijken nu al uit naar je volgende berichtje! Breekt zo lekker de dag op kantoor he. Tussen alle storingen door (die we nogal veel hebben afgelopen tijd). Heel veel plezier en niet verliefd worden he! Straks kom je niet meer terug!

    Liefs Ib & Non.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 6086

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 22 Januari 2015

Australie-NZ-2014

Landen bezocht: