Surfen, Sushi, BBQ, Animals.. Love this Country! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu Surfen, Sushi, BBQ, Animals.. Love this Country! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Irene Thomasse - WaarBenJij.nu

Surfen, Sushi, BBQ, Animals.. Love this Country!

Blijf op de hoogte en volg Irene

24 Februari 2014 | Australië, Brisbane

Hallooo,

Een nieuwe update vanuit het zonnige Brisbane. Vermaak me nog steeds prima hier! Er is al verscheidende keren aan me gevraagd of ik al iets uit Nederland mis.. eigenlijk niet! Er is zoveel te zien en te beleven hier. Elke ochtend wordt ik wakker zonder plannen voor die dag en elke avond als ik naar bed ga heb ik zoveel gezien, mensen ontmoet en genoten!

Na Port Macquarie en Coffs Harbour stonden Byron Bay en Surfers Paradise op de planning. Twee toeristische en bekende badplaatsen onder de backpackers. Byron Bay was minder te beleven dan ik dacht. Gelukkig zat ik in een super fijn hostel met gezellige mensen op de kamer. De eerste dag een lange wandeling gemaakt de berg op naar het Light House van Byron Bay en vanuit daar nog 300m verder naar het meest oostelijke punt van Australie. Aangezien ik een stukje naar beneden geklommen ben vanaf het uitkijkpunt was ik op dat moment, die enkele minuten, de persoon die het meest oostelijk stond in heel Australie, leuk idee! hahaha

De tweede dag in Byron was voor mijn surfles! Ik ging er met beetje zenuwen heen en het idee dat het vandaag vast niet meteen zou lukken om te staan op zo een board. De lessen warden gegeven door drie echte australische surfdudes, inclusief lang vet blond haar en tattoos. Na een leuke warming up en een korte uitleg hoe je het beste kon opstaan moesten we meteen proberen. Nou daar ging ik hoor, met mijn veel te grote zware surfboard de zee in, me eerst drie keer vergist in hoe sterk de zee is zodat ik na elke golf die omrolde 10 meter terug werd gesleurd om vervolgens maar 3 meter vooruit te komen. Gelukkig had 1 van de surfdudes een trucje om de golven de baas te zijn zodat ik uiteindelijk toch de zee in kwam :)

De eerste paar keer flink zee gehapt, dan lag ik eindelijk met moeite op dat board, kwam er een golf en lag m'n board in 2 seconden ondersteboven en werd ik meegesleurd in de branding en kon ik weer van voor af aan beginnen.. Maar na 4 keer en wat extra tips, lag ik me op me board, kwam er een golf die de onderkant van het board leek vast te pakken en op die manier weliswaar rechtop naar in de zee naar strand mee nam. Hierdoor had ik tijd om bibberend op me knieen te gaan zitten en op te staan!! Verbaasd over dat het lukt, verloor ik me concentratie en lag ik er al gauw weer naast, maar ik had even gestaan!! En na nog een heleboel keren vallen en zeehappen is ook een aantal keer gelukt staand op het board helemaal naar het strand te surfen! Super vet!!

Daarna anderhalve dag samen met Shaylene in Surfers Paradise rondgebracht, leuk om te zien, dagje strand gedaan, maar ook het gevoel dat ik in Lloret de Mar was, dus vond niet zo erg om volgende dag weer door te gaan naar Brisbane.

En dat is mijn favoriete stad tot nu toe! Een super leuk centrum, met winkeltjes, terrasjes, veel straat muzikanten van alle leeftijden en soorten muziek. Veel kerkjes en oude gebouwen midden tussen de nieuwbouw en moderne kantoren. Een mooi Botanical Garden aan de Brisbane river waar je gratis op een rondvaart boot kunt om de stad vanaf het water te zien. En aan de overkant van de rivier de Southbank, met een lagune, een zwembad met echt zand eromheen zodat het lijkt alsof je op strand ligt, parkjes met openbare BBQ's die gratis door iedereen gebruikt mogen worden en door gemeente schoongemaakt worden, wandelpaadjes, restaurantjes, ijsbarretjes en een super relaxte sfeer!

Afgelopen dagen al Sushi gegeten vanaf een Sushi Train, China town gezien, de Story bridge beklommen, gewandeld in Botanical Gardens, leuke mensen ontmoet in het hostel en een avond wezen stappen, BBQ picknick diner gehad in het park en de Australia Zoo van Steve Irwin gezien. Een erg mooie dierentuin omdat de verblijven van de dieren er heel natuurlijk uitzien en de hekken voor veel dieren leuk zijn weggewerkt waardoor het lijkt alsof je gewoon in een national park loopt met veel dieren om je heen. Ze hebben veel shows, natuurlijk met krokodillen, maar vooral de tijger show was erg indrukwekkend. Ze leren de dieren hier geen circus kunstjes maar ze dagen de dieren uit om natuurlijk gedrag te vertonen in hun verblijven. Leuk en spannend om te zien!

De komende twee weken blijf ik in Brisbane, eventjes rust van backpack uit en in pakken en busreizen, alleen maar even genieten en de stad leren kennen! :)








  • 24 Februari 2014 - 07:52

    Natascha:

    Hi meis,
    Ik vind het zo leuk om je verhalen te lezen.
    Je beschrijft je belevenissen echt op een hele leuke manier!
    Veel plezier nog! Ik ben erg benieuwd naar je volgende verhaal! ;) xxx

  • 24 Februari 2014 - 08:04

    Liselot:

    Hoi meid, volg je enthousiaste verhalen, erg leuk om te lezen! Stoer hoor dat je dit doet, blijf lekker genieten...en schrijf regelmatig zodat we nog een beetje mee kunnen leven! Dikke kus, liselot

  • 24 Februari 2014 - 12:30

    Anneke:

    Hoi Irene,

    Zo dat klinkt allemaal nog steeds jaloersmakend.
    Dat zee boarden lijkt me echt heel leuk om te doen. Het klinkt alsof het minder makkelijk
    is dan je zou denken. Wel erg leuk dat het je gelukt is….tja …en dan 's avonds zoutloze patat moeten eten neem je op de koop toe…toch?
    De fotoos op facebook zien er leuk uit.
    Die op die krokodil lijkt wel heel echt hoor. Beetje eng toch.
    Geniet lekker verder!
    Groet uit warm India (33 gr. en onweersachtig vandaag….niet zo lekker dus.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 6085

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 22 Januari 2015

Australie-NZ-2014

Landen bezocht: